fb linkedin twitter rss mail
Where can I buy essays on line
Do you find yourself questioning when it is okay to utilize people to do your essay producing for your situation? The correct answer is absolutely yes, it is really flawlessly legitimate! Many individuals work with masters to handle their essay authoring for him or her, from school to post-graduate enrollees and doctorate applicants persuasive essay writer with Daisy Rowley. Work while using most skilled and talented writers and get top-standard essays as soon as you absolutely need.
background psihoutil

 

Telefon:  0764.443.184                                     Telefon:  0721.349.765

E-mail: gabriel.pirvan@psihoutil.ro              E-mail: roxana.patrascu@psihoutil.ro

                                 

                                     Cognitiv

 

.         În psihologia generală, conceptul de cognitiv se referă la procesele psihice prin care receptăm şi prelucrăm informaţia. Aceste procese se împart în două categorii:

  • Procese cognitive inferioare, ca, de exemplu: senzaţiile, precepţiile şi reprezentarea, prin intermediul cărora cunoaştem însuşirile concrete ale obiectelor şi fenomenelor, atunci când acestea ne stimulează simţurile;
  • Procese cognitive superioare, ca, de pildă: gândirea, memoria, imaginaţia şi limbajul, cu ajutorul cărora cunoaştem  însuşirile abstracte, esenţiale şi generale ale obiectelor şi fenomenelor, precum şi relaţiile cauzale dintre acestea.

.        În terapia cognitiv-comportamentală, prin cognitiv se înţelege  ansamblul gândurilor, concepţiilor şi convingerilor, funcţionale şi disfuncţionale, conştiente şi inconştiente, datorită cărora avem anumite manifestări afective şi comportamentale, mai mult sau mai puţin adecvate situaţiei.

.        De asemenea, termenul de cognitiv face trimitere şi la erorile de logică pe care le poate manifesta gândirea, ca, de exemplu:

  • Gândirea dihotomică: subiectul gândeşte în termeni extremi de tipul “alb-negru”, “totul sau nimic” (ex. un elev nu ştie un subiect la teză şi refuză să le mai rezolve pe celelalte, pe motiv că, dacă nu poate face o lucrare perfectă, nu are sens să mai scrie ceva);
  • Suprageneralizarea: un eveniment negativ unic conduce la concluzii cu caracter general (ex. deoarece am fost muşcat de un câine, consider că toţi câinii sunt periculoşi);
  • Etichetarea: pornind de la o greşeală oarecare, subiectul îşi adresează lui însuşi sau celorlalţi etichete negative (ex. pentru că am picat un examen, consider că sunt un ratat);
  • Imperativele categorice: persoana interpretează evenimentele în termeni absolutişti, lipsiţi de realism, care exprimă dorinţele sale şi nu realitatea obiectivă (ex. toţi oamenii trebuie neapărat să mă respecte) etc.

.         Conform terapiei cognitive demersul de rezolvare a simptomelor implică, printre altele, corectarea erorilor de logică ale gândirii sau, într-un limbaj specific, restructurare cognitivă.

Pentru programări online, la cabinet sau mai multe informaţii, vă rugăm să ne contactaţi.

.      “Raţiunea este instrumentul omului pentru a ajunge la adevăr.” Erich Fromm

Copyright - S.C.P.P. Patrascu & Pirvan – PSIHOUTIL. Toate drepturle rezervate.
www. psihoutil.ro / Webdesign by Atelier de Web / 19.04.2018 - 12:25