fb linkedin twitter rss mail
background psihoutil

 

Telefon : 0721.349.765                                    Telefon:  0764.443.184

E-mail: roxana.patrascu@psihoutil.ro         E-mail: gabriel.pirvan@psihoutil.ro 

                     

                     Tehnica respiraţiei complete 

 

.      Vă aşezaţi într-o postură corporală confortabilă (de preferat stând pe scaun sau în fotoliu şi nu într-o poziţie orizontală), relaxaţi corpul astfel încât să începeţi să-l simţiţi greu şi închideţi ochii (dacă nu puteţi ţine ochii închişi, atunci fixaţi cu privirea un punct din jur şi clipiţi cât mai puţin pe parcursul tehnicii).

.      După aproximativ 5 minute, începeţi tehnica respiraţiei complete:

.      Aceasta include următoarele etape:

  1. Inspiraţia: trageţi aer uşor pe nas, timp de 3-5 secunde, până la umplerea cutiei toracice. Atunci când inspiraţi dilataţi mai întâi abdomenul, apoi cutia toracică şi la final zona claviculară (ridicaţi uşor umerii). În timpul inspiraţiei vă imaginaţi că aerul conţine energie pozitivă de culoare albastră (în funcţie de preferinţe, se poate alege o altă culoare);
  2. Retenţia pe plin: reţineţi aerul inspirat în cutia toracică timp de 3-5 secunde. Vizualizaţi cum energia de culoare albastră circula prin tot corpul, mai ales în zonele pe care le simţiţi foarte stresate, şi începe să-şi schimbe culoarea deoarece adună toxinele şi stresul din corp;
  3. Expiraţia: eliminaţi treptat tot aerul din plămâni, timp de 3-5 secunde. În timpul expiraţiei vizualizezaţi cum eliminaţi din corp energia negativă, de culoare neagră (în funcţie de preferinţe, se poate alege o altă culoare);
  4. Retenţia pe vid: staţi, tot timp de 3-5 secunde, fără să insipraţi. După aceste etape ciclul respirator se repetă. Treptat este  recomandat să ajungeţi la a realiza 20 de respiraţii complete într-o şedinţă.

.      În  cazul în care apar senzaţii de ameţeală sau alte senzaţii de disconfort întrerupeţi efectuarea tehnicii. Atenţia trebuie focalizată pe fiecare etapă a tehnicii şi pe cât posibil ignoraţi stimulii interni (gânduri, emoţii etc.) sau externi ( zgomote etc). Aceast exerciţiu este foarte indicat mai ales atunci când vă simţiţi nervoşi, agitaţi, stresaţi sau atunci când suferiţi de atacuri de panică. Este de preferat ca, la început, această tehnică să fie învăţată şi exersată sub îndrumarea directă a psihoterapeutului.

 

.      Sănătatea constă în hrană moderată, respiraţie profundă şi entuziasm constant.

Copyright - S.C.P.P. Patrascu & Pirvan – PSIHOUTIL. Toate drepturle rezervate.
www. psihoutil.ro / Webdesign by Atelier de Web / 15.12.2018 - 05:18