fb linkedin twitter rss mail
background psihoutil

Chestionar de evaluare a anxietăţii asociate activităţii academice

Testul a fost realizat de Alpert şi Haber în 1960 pentru a măsura rolul anxietăţii în însuşirea cunoştinţelor academice. Testul are 19 itemi care au fost aleşi după criteriul performanţelor academice şi s-a făcut distincţia între anxietatea care facilitează însuşirea cunoştinţelor şi cea care împiedică însuşirea lor.

Prenumele:
Sexul:
Vârsta:
Email:

Vă rugăm încercuiţi acel item care se află cel mai aproape de felul dumneavoastră de a fi:

1. În timpul unui examen ori a unei testări, emoţiiile îmi creează probleme care mă impiedică să obţin rezultate foarte bune.

Întotdeauna Niciodată

2. Pot lucra şi în condiţii de stres dacă sarcina este foarte importantă.

Întotdeauna Niciodată

3. Atunci când nu sunt suficient de pregătit(ă), frica de note proaste mă face sa fiu ineficient(ă) (să greşesc).

Întotdeauna Niciodată

4. La materiile la care am note slabe, frica de note proaste mă face să fiu şi mai ineficient(ă).

Nu mi s-a întamplat niciodată Mi se întamplă întotdeauna

5. Cu cât este mai importantă examinarea, cu atat sunt mai stresat(ă).

Întotdeauna Niciodată

6. Pot fi agitat(ă) înainte de examen, dar din momentul în care începe, uit de emoţii.

Întotdeauna uit Sunt tot timpul nervos

7. În timpul examenelor sau al testelor mă blochez la întrebări al căror răspuns îl cunosc, iar cum se termină examenul îmi amintesc ce trebuia să răspund.

Întotdeauna mi se întamplăNu mă blochez

8. În timpul unui examen emoţiile mă ajută să răspund mai bine.

Niciodată nu mă ajutăDeseori mă ajută

9. Nimic nu mă distrage în timpul unei testări.

Întotdeauna e valabil pentru mine Niciodată nu e valabil

10. Dacă nota finală a unui curs se obţine printr-un singur examen obţin rezultate mai bune decât ceilalţi.

Întotdeauna Niciodată

11. Am descoperit că la începutul unui examen mintea mi se blochează şi îmi revin abia după câteva minute.

Întotdeauna mi se întamplă Niciodată nu mi se întamplă

12. Aştept cu nerăbdare examenele.

Întotdeauna Niciodată

13. Teama de examen mă epuizează atât de mult încat atunci cand examenul începe, aproape nu-mi mai fac griji de nota pe care o s-o obţin.

Niciodată nu m-am simţit aşa Întotdeauna m-am simţit aşa

14. Timpul limită mă stresează şi obţin rezultate mai slabe decât ceilalaţi din grup supuşi unor condiţii identice.

Timpul limită mă face întotdeauna
să obţin rezultate mai proaste
Timpul limită nu mă face niciodată
să obţin rezultate mai proaste

15. Deşi pentru cei mai mulţi oameni “îngrăşatul porcului” înainte de examen nu este eficient am descoperit că pot învaţa materia necesară chiar în ajun şi pot folosi cu succes informaţiile reţinute.

Întotdeauna reușesc să fac asta Niciodată nu reuşesc să fac acest lucru

16. Mă bucur mai mult când promovez un examen greu decât atunci când promovez un examen uşor.

Întotdeauna Niciodată

17. Uneori trebuie să mă întorc asupra întrebarilor de examen întrucat îmi scapă sensul lor.

Întotdeauna Niciodată

18. Mă descurc mult mai bine când e vorba de un examen important.

Este adevărat pentru mine Nu este adevărat pentru mine

19. Când nu ştiu să răspund la o întrebare la inceputul unui examen, mă enervez atât de tare că mă blochez la întrebări mai uşoare pe care le întalnesc ulterior.

Niciodată nu mi se întamplă Întotdeauna mi se întamplă

Copyright - S.C.P.P. Patrascu & Pirvan – PSIHOUTIL. Toate drepturle rezervate.
www. psihoutil.ro / Webdesign by Atelier de Web / 21.10.2018 - 20:54